Inte så kul.
Det är verkligen ingen bra period vi har nu Axel och jag. Vi hade bokat en myskväll med lite film. Men efter att jag gjort iordning en frukttallrik och ladda fram film så blir Axel trotsig och gnällig då han hellre vill spela på sin surfplatta. Motvilligt lägger han sen ifrån sig plattan men gnäller fortfarande när filmen börjar om att han hellre ville spela detta spel som han nyss tagit hem. Då fick jag nog och skickade honom direkt i säng ist. Han blev lite paff och sedan lite ledsen och martyr ist. Men jag stod på mig och önskade honom en god nattsömn. Nu kommer jag ha dåligt samvete resten av kvällen! Så himla tråkigt att våran vecka tillsammans ska sluta såhär. 
Sån har han varit ett tag nu Axel, gnällig och framförallt otacksam, trotsig och faktiskt uppkäftig. Jag hoppas verkligen att det bara är en period och att den snart är över! 



Tackan

Så jäkla jobbigt och samtidigt så bra gjort av dig. Är verkligen imponerad, det borde ju egentligen vara självklart men jag ver hur svårt det är. Jag tänker att det är just det där som är vårt jobb som föräldrar! Du har ju liksom tankat honom med kärlek hela livet så han vet att han är älskad.
Bra gjort!! Och såklart det är en fas 💜

Svar: Tack fina S! Så fint skrivet och precis vad jag behövde höra! 😘
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress