Torsdag
Planeringsdag på dagis så idag är jag hemma med Hedvig. 

Imorse åkte vi ut till huset, var där vid 07 och lämnade tapeter till målaren. Vi passade på att mäta lite inne i badrummet också inför att eventuellt beställa ett skåp dit in. Det kanske blir en hylla ist, vi får se.

Sen har jag pratat med våran elektriker för att kolla läget. Pratade med Myresjöhus angående lite fakturafrågor. Ringde banken och beställde nya kuvert till att skicka in fakturor till kreditivet i. Kolla också med dom angående garderober och inredning i klädskåp. Man får ta det på kreditivet men om man väljer IKEA så kan man inte betala via faktura (alltså IKEA säljer inget på faktura) så då får vi ist pengar insatta på kontot från kreditivet att handla för.

Det börjar ju närma sig inflytt nu och jag känner mig nästan lite stressad. Jag har inte tänkt på det här med garderober och garderobsinredning nånting knappt, det har ju hela tiden känts som att vi har lång, lång tid på oss. Men det har vi ju inte längre, kontrollbesiktningen är om bara 6 veckor och ni vet ju hur snabbt tiden går såhär års innan jul!

Sen jobbar jag ju 3 helger i sträck nu så nästa ledig helg tillsammans med Macke är i slutet av oktober och då är det BARA en månad till inflytt! Innan dess måste det hinnas kastas, rensas, säljas en massa saker här hemma! 

Flyttstädning har jag redan bokat men vi kanske skulle ta och boka en flyttbuss också, dessutom kolla lite med folk som kan tänka sig att hjälpa oss att flytta.

Inskolning nästa vecka på Hedvigs nya dagis och det är jag lite nervös över, det måste ju bara gå bra!

Bilen är här nu iaf :) Ska hämta den på lördag kl.10 
Vet inte riktigt om jag vågar köra hem den från Linköping då, hela vägen hem på E4:an allra första gången man kör den, kanske blir så att Macke får köra hem den så kör jag Mazdan hem ist. Så kan jag ta bilen till jobbet några timmar senare, det är ju bara 5 km stadskörning haha!

Tidigt imorgon (fick ingen specifik tid) så kommer det en kille och ska kolla på lägenheten.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress