Det var den dagen.
En runda till returpunkten blev det under förmiddagen. Sen tog vi en sväng till Ikea, det är tredje helgen i rad vi är där. Vi börjar få ett hum på vad vi vill ha för möbler. Garderob i vårt sovrum är nog klart och bestämt. Även soffan till ovanvåningen är vi nog klara med. Köksbord och stolar är vi nog klara med också, inte hundra på stolarna än dock, kanske inte helt hundra på matbordet heller då vi måste mäta lite i huset först. Soffbord hittade vi idag. Barnens sängar är vi klara med (tror jag haha). Klädförvaring till barnen har vi inte bestämt ännu om det blir garderober eller klädskåp eller bara en byrå, filar lite till på det. Sen har vi kollat på ett hyllsystem/bokhyllor som vi nog kommer köra på, ska bara kombinera ihop det så det passar oss och den platsen vi tänkt. Mattor till allrummen får kanske bli från Mio, måste kolla lite mer på det först. Ja och så vill jag hitta barstolar till köksön, men det beror ju på vilket köksbord vi väljer tänker jag. Sen är det ju lite lampor och annat smått och gott som behövs.. 

Hedvig var ovanligt foglig på Ikea idag och bad inte en endaste gång om att få gå ur sin vagn, förutom dom gångerna hon bad om att få komma upp i famnen. Varm, blossig och hängig! Så det var ju egentligen ingen tvekan om att hon var febrig. Tempen visade 38.4 när vi kom hem. Hon bad även själv om att få lägga sig i sängen vid 19-tiden och somnade sen fort. Imorgon är jag ledig så jag väntar med att anmäla vab inför tisdag beroende på hennes allmäntillstånd imorgon bitti.

Sen vi kom hem från Ikea har vi rensat förrådet i trappuppgången så nu är det helt tomt och klart. Dessvärre så är det mesta inne i våran hall nu istället så det är ju rätt så rörigt här! En del ska sparas men det mesta ska kastas! Rensade lite till i Axels rum så det är snart klart. Sen åkte jag och lämnade flera påsar med kläder tillbaka till en tjej som har stått här sedan Hedvig föddes. La ut Hedvigs skötbord på blocket och fick napp inom en halvtimma, så det var ju bara att skruva ned det så var man av med det också 👍🏼. Sålde även ett olje-element för en liten struntsumma, så skönt när folk kommer och hämtar sakerna så man slipper åka och kasta det! Har lagt ut en golvlampa och en juniorsäng på en loppis-sida på fb under skänkes och fick napp där rätt fort också, så dom grejerna hämtas under morgondagen. Tänkte att jag skulle börja packa lite snart också, lite böcker och sånt som är i vintrinskåpen. Får bli en sväng förbi Bauhaus eller K-rauta i veckan och köpa flyttkartonger. 

Vi har ju ett förråd till som ligger nere i källaren, ett ganska stort sådant. Men jag rensade rätt rejält där i somras så jag tror inte det behöver ta mera tid än en timme att röja ut det som finns där nu. Det kanske hinns med i veckan det också. Det ska bli så skönt att bli av med allt detta "skräp"! Det är skrämmande hur mycket saker man samlar på sig genom åren! Det som står i källarförrådet är mest sådant som har kommit med från förråd vid andra flyttar, alltså så byter det bara plats och förråd- inget som används, jag vet helt ärligt inte ens vad det är för saker där nere..! 

Ja det finns att göra här om ni känner er manade att hjälpa till ;) 

Förresten är det nån som har nåt tips på var jag kan finna stringhyllor? Ny eller begagnad, alla tips tas tacksamt emot!!
frida

Nya-Svenssons i Lammhult, just nu 10%!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress