Torsdag
Axels mage är stabil. Han tog sovmorgon idag och sov längst av oss alla, till 7:30 och det har nog aldrig hänt förut. 

Axels ögoninflammation är värre än igår. Jag hoppas att den vänder och går tillbaka snart! Jag laddade upp på nattduksbordet igårkväll med kompresser, natriumklorid och handduk. 

Idag är det två månader kvar till byggstartsmöte. Äntligen! Efter det är det bara drygt en månad kvar till leveransen av huset kommer :)

Axel och jag har planer för en lekstuga också vartefter :)

Här kommer en liten smygkik på ena hörnet av huset, från den sidan där våran balkong och carport är:



Tackan

Så spännande med huset. Va för lekstuga har ni tänkt? De från fängelset är jättefina, den vi köpte alldeles för liten.

Vi var till vc nu salva till alla barnen.

Svar: Axel och jag hittade en sida med jättejättejättefina lekstugor! Men svindyra också såklart...! Den hann fastnade för hade en övervåning också. Jag sa att han får nog vänta några år (typ 20 tills han kan betala den själv haha) Fördelen med en stor isolerad lekstuga är ju att man kan nyttja den lite som förråd och övernattningsplats till gäster under sommarhalvåret :)
Tessan

Anonym

Ett jätte gammalt husmors tips mot ögonflamation (nästa på gränsen till plågeri) men funkar alltid här hemma och har gått i generationer i våra familjer. Peta in tvål i ögat och skölj fort som fasiken, svider ju som attan men dagen efter är sliten väck :)

Svar: Jag tog faktiskt lite tvål och gnuggade utanpå ögat imorse, så genast bättre ut efter 👍
Tessan

Tackan

Ja satsa på en lite större, de säljer / bygger även på vägen mellan Söderköping och västra Husby :-)

Hur mår ögonen

Svar: Jag tror och hoppas att ögoninflammation haft sin topp nu eller vad man ska säga. Hon blev riktigt fin runt ögonen efter tvätten imorse men det återstår att se hur hon ser ut nu efter middagsvilan. Är era bättre?
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress