Nyårslöfte för 2015
Jag har klurat lite på vad jag ska ha för nyårslöfte i år. Förra året var det ju att borsta tänderna varje morgon och kväll. Syftet med det var att få in en rutin på det, då jag hade slarvat lite sista tiden med tandborstningen kvällstid. Jag klarade mitt löfte under 2014 (förutom 2 enstaka tillfällen) och jag fick in det på rutin. Nu skulle jag aldrig gå och lägga mig frivilligt utan att ha borstat tänderna! 

Så det var ju ett toppenlöfte då det inte är för mycket att kräva av sig själv och dessutom så kommer jag fortsätta hela livet. 

Så vad ska jag lägga till för rutin under året 2015? Jag har funderat på kost eller träning men näää, jag vet att det inte kommer hålla och det är lite för mycket krav tycker jag- dömt att misslyckas! Jag kan försöka få in bra kost och träning men det ska inte vara nåt krav och jag kommer inte att fortsätta regelbundet under hela livet (för det är syftet med löftena tycker jag) då jag är en periodare med träning och motion och dagarna ser ju olika ut huruvida man jobbar, är sjuk, bär på en sorg, utomlands på semester osv osv...

Men nu har jag nog kommit på det. 
VATTEN! Jag dricker alldeles för lite vatten! På riktigt så kanske jag dricker i genomsnitt 1-2 glas vatten I VECKAN. Oftast då tillsammans med en Treo. Annars dricker jag mest lättdryck, mjölk, juice, kaffe och te. Läsk dricker jag mera sällan nu för tiden.

Vatten är ju källan till allt. Det är verkligen det bästa man kan få i sig, gör underverk för hela kroppen! 

Så då tänkte jag, eller jag bestämmer nu att VARJE DAG ska jag dricka 2 glas vatten! Gärna mera såklart, men minst 2 glas. Det låter kanske lite i era öron men  det är mycket för att vara jag och jag börjar så. Det blir ett rätt kravlöst löfte, gör stor nytta, kostar ingenting och säkert nåt man lätt får in rutin på och kommer fortsätta med resten av livet :) 
Perfekt!

Mamma

Mycket bra löfte men jag funderar på storleken på glas ;) Men ärligt alltså ett glas på 2,5 dl Va?

Svar: Haha, ja jag hade tänkt våra vanliga mellanstora dricksglas, dom rymmer nog 2.5 dl iaf :)
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress