Isbjörn
Åh vad jag längtar efter värme! Då tänker jag inte på varma sommardagar utan jag menar en dräglig temperatur inomhus. I vårat sovrum är det så kallt om nätterna (och dagarna) att vi börjar misstänka att det är därför H vaknar om nätterna. Vi har två element i sovrummet men dom är inte ens lite ljumna fast dom är uppskruvade på maxtemp. Vi har även två fönster och det ena läcker (eller vad man ska säga) in kyla. Det är även immigt inuti och det rinner kondens innanför så pass att man inte ens kan se ut genom fönstret. Det här måste vi ringa hyresvärden om imorgon! Vi tänder en massa värmeljus och placerar ut i sovrummet om kvällarna men det ger ingen märkbar skillnad och så känns det nästan lite brandfarligt.

Tänk att få flytta in i huset om ca ett år och kunna tända en brasa i kaminen. Att få tappa upp ett varmt bad och glida ner i. Vissa stunder som just nu ikväll så längtar jag ihjäl mig! Nu, nu, nu vill man bara skrika nästan..

Det är bara att ta på sig en tröja och sockorna innan man kryper ner i sängen. Jag måste nog köpa mig en pyjamas, nattlinnen har jag gott om men dom värmer inte särskilt. Dom är mest bra att ha om man vill kliva ur sängen och inte behöva skyla sin kropp typ. Nästa grej på "ego-listan" får bli en pyjamas till mig själv! Jag har länge (under flera år faktiskt) velat ha en sån randig tvådelad från Polarn & Pyret, men varit lite för snål. Dom kostar ju 700kr och det är väl lite magstarkt för en pyjamas?! Men nu får man ju lösa in sina Coop-poäng på Polarn om man vill och det ska jag göra, helt själviskt och utan att ens slå ett öga på några barnkläder. 

Godnatt🌟
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress