E
Idag har jag haft en tuff dag! Jag har bara varit hemma här i lägenheten med Hedvig då hon varit sjuk sen igår. 

Ångesten smög sig på nån gång under eftermiddagen och kändes så starkt att jag nästan blev yr i huvudet. Jag lyckades tillslut trycka bort den genom att städa och fixa här hemma och leka med Hedvig. Men så under kvällen så kom den tillbaka igen, den var ju aldrig riktigt borta innan heller.. 

Jag vet inte men jag tror att det har att göra med att det på fredag är 2 månader sedan Elias bortgång. Det blir så overkligt alltihopa igen! Jag tänker såklart på honom varje dag, minst ett par ggr iaf. Men det är inget man pratar om med andra längre och jag tror att de flesta har glömt bort det. Inte så konstigt kanske för livet går ju vidare och jag visar inte så mycket utåt heller. Jag går ju inte runt och mår superduperdåligt hela tiden men jag har en hel del jobbiga känslor som kryper sig inpå lite då och då. 
Sen vet jag ju att det här kommer att ta tid. 2 månader är ju ingenting! 
Men att tiden läker alla sår... Det är ju bara ren och skär lögn! 💔 
Carro B

Tiden kanske inte läker såren men man lär sig att leva med dom. Som du sa 2 månader är ingen tid. Klart du ska vara ledsen och ångesten kryper sig på. Låt det komma ut ibland så känns det bättre ett tag.
Är 5 1/2 år sen min Danne gick bort och jag tänker på honom ofta men kanske inte varje dag. Men han finns ju med i allt iallafall! Smärtan blir kanske mindre o mindre men den finns alltid kvar. Men man lär sig att komma ihåg alla positiva saker och prata om sin bror som nåt positivt även att han inte är i livet längre. Istället för att bara känna smärta känner man kärleken! Men det tar tid.... Låt det ta tid. Våga prata om din bror så tror jag du märker att dina vänner vågar att prata om honom oxå. Dom har inte glömt honom men dom kanske tror att det är känsligt för dej att prata om honom.

Tackan

Det är när lugnet lägger sig som verkligheten liksom blir verklig. Det är då det svåra kommer att faktiskt hitta ett sätt att leva mer det som hänt.
Dagarna går och de kommer komma stunder då du blir panikslagen av sorg men det är helt ok. Alla är olika, en del har som pyspunka och släpper ut lite hela tiden och för en del blir det punka med en jäkla smäll lite då och då.

Här hemma pratar vi ofta om de som inte finns, det blir så naturlig när barnen frågar om tex farmor. Svårt är det men skönt när de som vandrat vidare finns kvar både som glädje och sorg.

Stor kram

Carolin

Att tiden läker alla sår som alla säger tycker jag inte stämmer in för fem öre , iår blir de 4 år sen mamma gick bort i cancer känns fortfarande som igår , man lär sig leva med smärtan saknaden och ångesten lär sig hantera den men man läker aldrig 💔.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress