Tisdag
Jag samlar och letar inspo till huset. Finns så mycket fint och jag tror jag vet vilken stil jag vill att vi ska ha. Hoppas bara att Macke tycker detsamma!

Men det blir nog lite skralt med möbler till en början. Alla och då menar jag ALLA pengar kommer att gå till själva byggandet av huset! Vi får försöka spara undan lite extra till möbler men det kommer att bli tajt! Dom viktigaste ytorna är kök och vardagsrummet på bottenvåningen enligt mig. Ja, förutom barnrummen då. 

Men gästrummet, allrummet på övervåningen och vårat sovrum kommer att få vänta lite. Vi får ta ett rum i taget helt enkelt. Sen vill man ju fixa på tomten också. Utemöbler till balkongen och kanske en altan på bottenvåningen också. Tomten kommer att bli en process som förmodligen tar flera år, den får väl växa fram sakta men säkert. 

Men åh vad jag längtar nu!!!!!
Tackan

Det är bra att inte ta allt på en gång, när ni väl flyttar in kommer ni ju liksom känna in er och helt plötsligt kanske du vill ha något du inte visste innan.
När vi flyttade in i huset bodde vi i princip på övervåningen och möblemanget har utvecklats med tiden . Nu har ju vi verkligen inget inredningshem men lite har ju hänt sen vi flyttade in. Jag tycker det låter lockande med ett helt nytt hus där liksom allt får er stämpel, kul, och lite läskigt.


Svar: Tack för tipset! Jag har mycket att lära mig !!!
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress