Tandläkarn
Tandläkarbesöket gick hur bra som helst :) Hedvig har 14 stycken små tänder och alla såg fina ut.

Hon har väldigt bra förutsättningar för god tandhälsa då hon endast dricker vatten här hemma, (mjölk får hon på dagis), inte använder napp eller tumme, inte äter godis-kakor-saft-juice, hon dricker inte någon välling vilket många barn brukar göra samtidigt med nattning vilket innebär att man sover sedan med oren mun under natten. Hedvig småäter heller knappt utan nöjer sig med vatten mellan måltiderna :) Nästan allt det här är ju Hedvigs egen förtjänst då hon föredrar vatten före annan dryck, hon valde själv bort nappen vid 9-10 månaders ålder, hon har ratat all sorts välling redan från början.

Nästa tandbesök är vid 3-års åldern.

Tyvärr så lyckades jag inte tajma middagsvilan så som jag ville. Hedvig somnade en halvtimma innan vi skulle hemifrån och då fick jag passa på att borsta mina egna tänder och fixa iordning mig. Sedan sov hon vidare i vagnen under promenaden till tandläkarn. 

Jag får helt enkelt lägga mig tidigt ikväll för att hinna få igen förlorad sömn innan jag ska upp tidigt för jobbdag imorgon.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress