Måndag
Åh det är inte lätt det här med att bygga hus. Så många beslut som ska tas och sen undrar man om man valt rätt. Så känns det toppen ett tag men sen kommer man plötsligt på någonting, som i mitt fall, att jag vill byta altandörrar till helglasade och byta ett helt fönster på nedervåningen till en annan typ (sånt som går ändå ned till golvet) sen kan man passa på att komma på att utrymmet under trappan är riktig Waste of space. Så där får det byggas till en klädkammare/förråd med dörr till.. 

Ute i absolut sista sekunden var vi också! Men vi hann med att få in ändringarna. 

Fick ett mail idag om att byggstartsmötet tidigareläggs 3 veckor så datumet blir 5 maj ist för 26 maj, alltså bara 3 veckor från nu!!! 
Det känns som om det börjar hända lite nu! Äntligen!

Igår kom vi överens om vilken färg/ton/nyans vi vill ha på väggarna på entréplan. Det kommer gå i ljusgrått. Sen finns det ju 100-tals olika grå nyanser... Dessutom hinner vi kanske ändra oss igen innan målningen är på gång. 

Ikväll ska vi kika vidare lite på klinkers. Vi har i stort sett bestämt oss för att det blir samma klinkers i groventren som vi kommer ha i badrummen. Men vi har inte bestämt vad vi vill ha i hallen eller vid braskaminen ännu. Men vi har gott om tid på oss tills dom valen ska vara spikade. 
Carro

Jag förstår precis! Vi var också i valet och kvalet med trappen, men tillslut valde vi öppen för att få det extra ljust och luftigt, men jag förstår viljan att använda ytan. Idag har vi vedförvaring under trappen så vi är nöjda med vårt beslut om öppen trapp och jag tror att ni kommer bli nöjda med ert val! Åh vad kul att det blir mer husbloggande snart. 😊 Om ni inte redan tänkt på det så rekomenderar jag verkligen att tänka på eluttag och vattenutkast UTVÄNDIGT. Det är något vi missade. Vi har bara ett vattenutkast och måste dra metervis med slang när vi ska vattna gräs. Samma sak när man vill sätta julbelysning eller liknade och kommer på att man inte har eluttag på rätt ställe ute. Lycka till!!

Svar: Fast vet du, nu är jag osäker på det där med trappan igen! Vi har pratat om det nu igen här under kvällen och vi tror att det kanske blir lite trångt där ifall vi bygger in.. Sen låter ju luftigt bra också!!
Eluttag har vi tänkt på och även vattengrejen (vad det nu heter) Men som sagt ljust och luftigt låter ju inte helt fel... Gaahhh man blir galen! Tack för kommentaren! Återkom gärna med fler tips och bra idéer!!😘
Tessan

Ida

Gud jag är så nyfiken så jag nästan blir nervös på alla beslut! Men jag vet att det kommer bli super fint, längtar som en bäng efter lilljul hos Tessan nu! 👏 och snart måste vi faktiskt ses! Du, jag och Lisa kan väl ses nån kväll? Puss

Svar: Jag längtar ihjäl mig men försöker att inte tänka så mycket på det då de är rött långt kvar...! Ja vi behöver en sån kväll! Snart öppnar ju uteserveringarna också 😍😘
Tessan

Tackan

Så roligt med alla val även om det är ångestframkallande .
Jag har ingen aning om hur er trapp ser ut men börja luftigt och bygg in senare om ni vill... Enklare än tvärtom. Vart i huset är trappen? Liksom vilken sorts rum? Vi har ju vår i köket och utrymmet under används flitigt av barnen som typ koja.

Svar: Vi ska köra på luftigt till en början och känna efter. Har avbeställt förrådet- våran säljare och arkitekterna är nog rätt trötta på oss... ;)
Våran trapp är placerad i hallen, precis när man kommer innanför ytterdörren.
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress