Min lilla fot
Det gick så smidigt på sjukhuset! Först läkare sen röntgen sen läkare och ortoped igen och sen på väg hem igen och alltihopa inom loppet av 1.5h :)

Röntgen visade att mina ligament och ledband hade sträckts så mycket att dom istället för att slitas av (vilket är vanligast vid sån här kraft) hade dragit loss en benbit där fästena sitter ist. Det här är det närmaste man kan komma avslitna ledband sa dom och då hade jag fått operation och gipsstövel från knät, så jag hade tur i oturen! Tänk vilka otroligt starka ledband och ligament jag har va?! ;) 
Läkningstiden är samma som vid en bruten fot (ca 6 veckor) ska hålla foten i högläge så ofta som möjligt, fortsätta linda foten och gå på sjukgymnastik vartefter. Just nu har jag kryckor men läkaren hoppades att jag skulle kunna slippa dom om nån vecka :)



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress