Lunch
Var på Härlig Pasta och lunchade. Men idag blev jag faktiskt rätt besviken. På sistone så har räksalladen blivit mindre och mindre och antalet räkor har krymt drastiskt (inte för att jag räknar dom). Idag när jag fick min tallriken så trodde jag att det var ett skämt! Jag överdriver inte om jag säger att det var ca 10 räkor på salladen. Jag tog tallriken och gick fram till kassan och påpekade faktiskt att det här är INTE OK! Jag talade också om att det har märkts tydligt att dom skalat ner portionerna sista tiden och att jag inte betalar 135kr för en tallrik med lite salladsblad och 10 räkor på! 
Jag försökte hålla en god ton men jag var lite upprörd och jag kände hur jag blev röd i hela ansiktet (pinsamt!) 
Killen i kassan var jättetrevlig och sa att det var inga problem och jag fick ett ordentligt lass med räkor till. Dom bad också om ursäkt och tackade för att jag sa till, att det ska kunden göra. Riktigt professionellt måste jag säga :) Så då blev jag glad igen. Tills jag upptäckte att dom glömt den rivna parmesanen som ska vara i såsen/majonnäsen på salladen (tro mig, jag är expert på den salladen haha!) men jag kände att jag går inte och säger till en gång till... 
Men det var en bra lunch iaf :) 


Gullungen Charles!!



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress