Kväll
Ikväll blev det bodypump :) Det gick bra men var riktigt jobbigt! Jag smög på lite mer vikter än jag haft tidigare.
Imorgon kommer det att bli ännu tuffare- först ett pass X-Combat och sen direkt efter det så åker jag till Söderköping och ska vara med på en ridlektion :) länge sedan jag red nu och jag kommer nog vara rätt ringrostig till en början. Kul ska det bli!

Ikväll hade Axel nån sorts trots när jag kom hem från gymmet. Jag kom hem 19.40 och då hade farmen redan börjat för 10 minuter sedan men det hade Macke missat att tala om för Axel (han visste inte ens att axel ville se det så då är det inte så lätt) så när klockan var 20 och farmen var slut så satte sig Axel emot och vägra gå ut från sitt rum och gå till badrummet och borsta tänderna. Han blev jättesur och svarade inte heller på tilltal när jag ropade på honom (satt och ammade) till slut räknade jag högt till 5 (varnade innan att kommer han inte eller svarar innan jag räknat till 5 så...) men han fortsatte ignorera så när jag räknat klart gick jag in till honom och tog med honom i armen (inte hårt och han följde med då) till badrummet och borstade hans tänder och fick honom sedan i säng. Berättade också att pga hans beteende ikväll så blir det inget Farmen för honom imorrn. Han förstod och verkade vara lugn med det, får se hur det blir imorgon när han får lägga sig redan innan Farmen börjar.. 
Han är riktigt duktig Axel och lyssnar oftast (jämt) på vad man säger, sen är det klart att han måste få trotsa ibland också- det ska barn göra för att utvecklas osv men han behöver också lära sig att vissa beteenden får konsekvenser och jag kan inte komma med tomma hot för det lär dom sig snart...! 


Tackan

Jobbigt med trots även om det hör till. Duktig du är som är konsekvent! Jag är. Värdelös och kommer med tomma hot hela tiden!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress