Amningen
Torsdag, fredag och lördag natt så tog Macke Hedvig på natten. Det gick bra, hon var lite ledsen och gnällig nån minut de ggr hon vaknade (2-3ggr/natt) men nöjde sig rätt fort med nappen och att bli vaggad. Inatt tog jag henne, hon vaknade vid 03:10 och jag låg och vyssade henne bredvid mig då jag inte orkade gå omkring med henne och så kände jag av knät bara av att ligga ner. Efter en timma så tog Macke över och gick omkring med henne nån kvart innan hon somnade igen. Sen vaknade hon vid 06 och kom över till våran säng igen. Så att sluta med nattamningen har gått bra. Däremot så är det ingen skillnad i hennes sömnvanor för det. Hon vaknar fortfarande lika ofta och är nu vaken längre stunder varje gång då jag inte längre söver henne med en tutte i munnen på en gång. 
Amma på dagen kommer jag fortsätta med ett tag till. Jag kände på fredagskvällen att jag var inte alls redo att sluta med det ännu, då hade hon bara ammat en pytteliten slurk på nästan ett helt dygn och jag kände mig rätt ledsen. Så hon får amma lite som mellanmål på dagtid (fast hon får annat som mellanmål också, tex fruktpureer) så får vi se när jag slutar helt :) 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress