:(
Åh jag har ju blivit pollenallergiker nu i år. För någon månad sedan eller två så var det björkpollen- asjobbigt! Nu i början av juni är det gräs som gör sig påminnt istället och det sträcker sig ända till sen höst :( Alltså det här är förjävligt rent ut sagt. Jag måste skrika ut det - FÖRJÄVLIGT! 

Jag ligger här i sängen och det känns som om jag ska kvävas långsamt. Det värker i halsen, svalget och hela strupen! Det gör nästan ont att prata. Näsan är täppt konstant samtidigt som den är snorig (hur det nu går ihop) och jag snörvlar och nyser. Ögonen svider, kliar och rinner. Det kliar i gommen! Jag har som ett tryck över näsbenet och pannan. Huvudet värker litegrann dygnet runt och jag känner mig supertrött, verkligen noll energi! Som om man har jordens influensa med alla symtom fast utan feber. (Lägg till mens och mensvärk på det också bara för att klaga lite extra haha).

 Jag har tagit en allergitablett som heter Loratodin eller Loratidin (eller nåt sånt) men jag tycker inte att det hjälper ett smack faktiskt :( tog en Kestine tablett av mamma häromdagen och den hjälpte iaf lite. 

Imorgon måste jag till Apoteket och rådfråga nån där och köpa på mig av ALLT! Blir det inte bättre så får jag ringa vårdcentralen och få nåt receptbelagt. JAG STÅR INTE UT! Stackars er som har haft det här varje år!!! Hur har ni klarat av det???? 

Hittade en sidan (från 1177) med lite tips och råd, typ håll dig inomhus, ha alla fönster stängda, ingen ventilation i bilen, byt kläder såfort du kommer in från att ha varit utomhus, skölj av håret varje kväll... Ska det vara såhär ända till sen höst?
Ska man bli en "sommarhatare" nu?

F Ö R J Ä V L I G T 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress