T I S D A G
Fick ett samtal från Macke vid lunch-tid när jag jobbade idag. Svärfar hade varit ute och avverkat grenar på deras bigarråträd med motorsåg från en stege några meter upp. Macke hade då hört hur motorsågen tystnade och sedan direkt efter det en dov duns. När han går ut för att kolla så hittar han sin pappa liggandes medvetslös på backen. Han ringde ambulans direkt som var på plats ca 5 minuter efter att svärfar fått tillbaka medvetandet. 
När Macke ringde mig så höll ambulansmännen på med EKG och skulle straxt efter det åka in mot akuten. Jag slängde i mig lite mat och gick sedan ner till akuten bakvägen. Mötte upp Macke och svärfar där direkt som precis kommit in då. Sen följde samtal med läkare (fortfarande oklart vad som hände där ute vid trädet då svärfar inte minns nåt från händelsen), fler undersökningar, prover osv. Allt såg bra ut förutom att svärfar slagit i huvudet vid fallet om sånt är man såklart extra uppmärksam på. Efter några timmar flyttades han till kirurgen (där hamnar man oftast om man har fått slag mot huvudet) och efter det har man fortsatt med regelbundna kontroller varje timma och sedan en DT-skalle på det. Allt såg som bra ut men man ville ändå behålla honom över natten för observation. Kände undersköterskan som var med vid kontakten och sen även sjukskötaren som jobbade kväll på kirurgen så vi blev väl omhändertagna och jag fick se alla provsvar osv. 
Nu kommer stackars svärfar vara ordentligt mörbultad ett tag framöver och det är vi så himla glada över! Att det inte verkar vara/bli värre än så alltså. 

Svärmor och svärfar skulle ju vara barnvakt till Hedvig imorgon då vi ska ta med Axel till Skara Sommarland men det fick vi ändra och då är det tur att vi har min syster Ellinor! Så klockan 07 imorgon bitti åker vi hemifrån mot en 3.5 timmars resa till Skara :) 
Axel har längtat så mycket att han hade svårt att somna nu ikväll. Han har också haft bekymmer om vart hans armpuffar och badkläder är, haha han har nästan lite resfeber tror jag ;) 

Åter igen blir det att ställa klockan på 05 såsom jag gjort nu sedan i fredags och åter igen har jag mitt miffo varit uppe alldeles för länge för att hinna få fler än 5 timmars sömn.... Inte har vi packat en enda sak än heller.. Men det löser vi imorgon bitti, pigga och glada efter några timmars sömn ;) 

Godnatt! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress