Tänderna
Har varit på informationsträff hos Folktandvården med Hedvig. Tandsköterska visade några bilder (ni vet den med en klocka och sen mat placerat på 5 klockslag) och så fick man en tandborste. Allt som allt tog hela "föreläsningen" 10 minuter knappt och sköterskan sa inget man inte redan visste om. Men ändå positivt att man blir kallad till sånt här, tänderna är viktiga!

Apropå det så gav jag ett nyårslöfte i år, lite pinsamt att tala om.. Iaf mitt nyårslöfte för hela 2014 är att borsta mina tänder VARJE morgon och VARJE kväll! Inte en enda gång får jag missa, så minst 730 borstningar i år. Det låter kanske som om jag är värsta slabben som aldrig borstar tänderna.. 
Ibland så somnar jag tex i soffan och vaknar sen mitt i natten och då går jag direkt till sängen. Men det handlar om nån gång eller två i månaden.. Men inte under detta året!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress