God kväll
Idag har jag haft mammamaffian här med sina söner, alltid lika roligt! Vi slappade bara, åt lunch och fikade- helt i min smak med andra ord ;)

Läser ni blondinbellas blogg? Jag har aldrig läst den tidigare men nu när hon är nybliven mamma så är det ju kul och kika in och se hur hon tacklar vardagen med småbarn. Jag måste säga att jag gillar hennes blogg rätt mycket! Hon har sån positiv inställning och det smittar lite av sig känner jag :) just nu skriver hon dessutom inlägg med tips på just hur man får en positiv inställning, hur man kan "lura" hjärnan att tänka positivt :) sånt gillar jag!!
Däremot kan jag tycka att hon glorifierar livet med spädbarn lite väl mycket, jag köper inte det- mig lurar man inte, ingen kan vara så glad och ha sån ork och tycka att allt är underbart när man får minimalt med sömn natt efter natt...! Eller så är det bara min inställning som jag behöver jobba lite på ;)

Jag har nämnt det förut va- att jag brukar tänka på saker som jag är tacksam över om kvällarna när jag lagt mig i sängen. Ungefär såhär:
* Vi är friska allihopa
* Vi har mat på bordet 
* Tak över huvudet
* En bra bil (bil överhuvudtaget)
* Varma, hela, rena kläder
Ja en massa såna saker som man tar för givet kanske (tills man skulle förlora det)

Sen brukar jag utveckla och tänka på att vi kan äta på restaurang om vi känner för det, vi kan köpa fina kläder, inredning m.m (ja alltså vi har ju inte obegränsat med pengar men vi har så att det räcker till att sväva ut nån gång ibland)
Man behöver inte köpa allt nytt från butik heller, man kan vara smart och hitta exakt det man söker till en billigare penning! Om jag hittar nåt jag vill ha/köpa så brukar jag kolla på prisjakt på internet där de listar vad produkten kostar på olika webbshoppar, det brukar skilja rätt mycket i pris från sida till sida på samma produkt!

Vinterjackan jag har är i märket Woolrich och kostar 6500-7000kr. Jag köpte min sprillans ny med alla lappar kvar för 3000kr från en som fått jackan i present men inte ville ha den, perfekt! Jag har suktat efter den i två år men skulle aldrig lägga nästan en månadshyra för en jacka!

Idag fyndade jag en superfin ring från Efva Attling (Pencez de moy) i silver. Det var en fb-bekant som la ut på Facebook att hon skulle sälja vissa saker på blocket men ville kolla med sina vänner och bekanta först. Ringen är i nyskick med asken till och hon ville ha 350kr för den (nypriset är 1750kr) så jag slog till :) Hon kommer in till stan och lämnar den till mig på torsdag :) 

Vi ska snart köpa ny bilstol till H och har då tänkt att köpa en ny och dom går ju på ca 4000kr (dom modellerna vi vill ha iaf) 
Jag köpte ju våran maxi cosi med Isofix begagnad av min bästa vän Alec, hon köpte den ny i samma veva som jag blev gravid. Betalade 1300kr för den och nu ska Anna i sin tur köpa den för 1300kr av mig (den kosta 4000 ny) dom pengarna kommer vi lägga på den nya stolen. I och med att vi har våran barnförsäkring hos Länsförsäkringar så får vi 25% rabatt på bilstol på babyproffsen :) när man registrerar sig som kundmedlem hos BP så får man en välkomstcheck hos dom på posten med 20% rabatt på valfritt köp. Den checken har jag sparat och kommer nu använda till stolen också (jo man får kombinera dom två rabattgrejerna- jag har kollat) 
Så först drar dom 20% på köpet (man måste ta den först då den måste vara på ordinarie pris för att gälla) sen drar dom ytterligare 25% på resterande, sen har vi presentkort på 1500kr (dop-present och julklapp) och sen har vi 1300kr som vi får för tidigare babyskyddet. Så vips så har vi fått nya stolen gratis liksom och kommer tillomed ha flera hundra kronor över :) Vet dock inte vilken bilstol vi ska ha ännu, får åka till BP och kolla lite snart.

Jag älskar att fundera ut olika sätt att få det man vill ha billigare! Jag är rätt bra på att pruta också, ibland får jag även igenom 20% rabatt i butiker i stan.
Med det sagt ska jag erkänna att jag kan förhasta mig och göra onödiga, dyra köp rätt ofta också, som en vintermössa jag såg på oiidesign och bara var tvungen att köpa till Hedvig (det här var i somras liksom) den kostade 400kr och har ännu inte använts en enda gång då den fortfarande är för stor.. 

Ja man kan ju inte vara bäst på allt ;)

Oj vad jag svävade iväg från ämne till ämne i detta inlägg! Så är det att bo i min hjärna typ :)

Här ligger min mysgris tidigare idag och gosar med sin kofta som hennes mormor köpte till henne när hon var i Frankrike, den blev en favorit-snutte direkt! Ska plocka bort knapparna på den, hon gosar med den varje dag och jag vill inte att hon äter upp dom. 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress