Det blir pannkaka av alltihop..
Idag är Axel hemma från skolan. Han har hostat och snörvlat hela natten och nån gång vid 3 tiden inatt bestämde jag att han får vara hemma och kurera sig idag. 

Till lunch så försökte jag mig på att laga pannkakor till honom. Förstår inte varför det ska vara så svårt? Alla kan väl steka pannkakor? Smeten gör jag efter recept och den ser alltid så bra ut men sen när jag ska steka pannkakorna så är det alltid nåt som går fel..! Det blir inte pannkakor utan det blir typ tacosbröd istället, varje gång! Oavsett hur mycket/lite smet jag häller i pannan. Jag provar på olika temperaturer men det hjälper inte heller. Fast Axel äter ändå och har inte klagat hittills iaf :)

Hedvig fick rödspätta och potatis till lunch och fick även provsmaka några småbitar av pannkaka :)


Jenni

Har du tillräckligt med smör i smeten eller i pannan? Tror det kan spela roll :)

Svar: Hmmm.. Där sa du nåt! Tack :)
Tessan

Tackan

Många ägg( stora ägg) hårdare pannkaka . Men de är ju runda och sitter ihop det är bra betyg tycker jag.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress