Om man skulle ta och klaga av sig lite
Lugn eftermiddag och kväll :) Axel följde med sin klasskamrat Elian hem efter skolan och var där till kl.19 ikväll, dom hade haft skoj! Så kul att Axel börjar få sitt egna lilla umgänge! Han börjar bli stor nu!!!
Hedvig och jag sov middag från 16:15-18:10. Hoppas jag kan somna ikväll nu bara, det brukar bli svårt när jag har tagit en sån lång vila på eftermiddagen! 

Macke jobbade över och var inte hemma förrens vid 19:45. Han har ju en timmes körväg till jobbet och sen en timme (eller 1h och 10 min för att vara exakt) hem igen. Han åker runt 06 på morgonen och är sen hemma vid 18 tidigast, oftast blir klockan 18:30 minst innan han är hemma om kvällarna. Börjar bli rätt trött på det faktiskt...! Han får ta tag i att söka nåt jobb närmare, helst här i stan! 
För när han kommer hem vid 19 tiden så är det snart läggdags.. Han vill ju gärna komma i säng vid 22 då han måste upp så tidigt. Alltså blir det bara ca 3 h ihop vaken tid per dag. Det händer att han vill gå och träna också men det har blivit mindre och mindre på senaste. Jag tycker inte det är rimligt att han ska iväg till gymmet en timme också. Usch vad hemsk jag låter va??! Men ni andra småbarnsföräldrar måste ändå förstå vad jag menar.. Ibland känner man sig nästan ensamstående typ.. Fast konstigt nog så funkar vardagen bra ändå och man skulle kanske tro att det här är nåt vi bråkar om eller råkar i luven på varann om, men så är det inte. Visst jag kan bli lite kort i telefon de gånger han ringer och talar om att han precis satt sig i bilen när klockan är 18:30.. Men det är ändå inget att bråka om, man får ta vara på de få timmar man får ist och dom vill man ju inte vara en surkärring på! Förresten är jag för trött för att tjafsa, haha! 
Det är riktigt skönt att veckorna går fort men mycket trist att helgerna går ännu fortare.
Nu ska jag göra ett försök att sova tänkte jag, Godnatt 💗
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress