Gym
Har mina funderingar om jag ska teckna årskort på ett gym eller inte.
Tidigare erfarenheter säger mig att det bara är bortkastade pengar då jag kanske gått till gymmet 5 ggr per år...

Men jag vill stärka kroppen (och få den snyggare såklart) och barnvagnspromenader räcker nog inte riktigt till för att uppnå det.

Har tänkt tidigare att jag ska börja på fitness factory (eller heter det Factory fitness??) där Lisa och Sandra tränar. Men nja,,, vi kommer säkert inte ha samma träningstider iaf. Jag måste ju anpassa mig till när Macke är hemma eller när/om man har barnvakt. Dessutom ligger det gymmet ca 15-20 minuters promenad hemifrån så tur och retur bara till och från skulle bli 30-40 minuter och det är ca så länge som jag kan vara borta hemifrån.. 

Har ju Sats som ligger här nere porten bredvid våran, alltså bara 3 meter från oss. Det skulle ju spara in en massa tid! Däremot är det rätt dyrt där och dom tar dessutom en medlemsavgift på 500kr.. 

Ska kanske gå ner en sväng och prata lite med dom senare, jag har ju faktiskt tränat där tidigare så dom borde ju kunna ge mig en bra deal kan jag tycka..! Jag får se
Anna

Mitt tips till dig om du vill börja träna är att anlita en personlig tränare, det är såå värt! Så länge du hittar någon som fokuserar på att hjälpa dig med övningar som stärker bäckenbotten och de inre djupa magmusklerna. De är de viktigaste musklerna att bygga upp efter en graviditet och förlossning. Av en PT så får du hjälp att hitta rätt muskler och hjälp med övningar som du kan göra hemma. I slutändan blir det typ samma pris som ett gymkort men du får så mycket mer i form av kunskap och redskap. Jag rekommenderar varmt Citykliniken i Norrköping. Där finns även Massörer och Naprapater som kan hjälpa till att få bukt med ond och spänd nacke/rygg som man lätt får när man ammar. Väl investerade pengar:)

Svar: Stort tack för tipset! Det skall kollas närmare på!
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress