Ta sig över tröskeln.
Jobbade i natt, det gick bra men jag började gråta när jag kom till jobbet igårkväll. Antagligen pga all anspänning och för att jag varit nervös inför hur jag skulle bli bemött av sina kollegor. Jag visste ju såklart att jag skulle få ett varmt välkomnande men jag var ändå orolig för att få en massa frågor och ifall några kanske skulle vända bort blicken för att dom blev obekväma osv.. 

Men jag blev välkomnad med en massa kramar och då brast det helt enkelt för mig. Lugnade mig rätt fort och sen var det bara att jobba på. 

Sov sen nästan hela dagen idag. Vaknade med huvudvärk och var som i ett töcken. Hämtade H på dagis och åkte sen spårvagn vidare till Axels skola, som idag hade julbasar vilket jag hade förträngt på nåt vis..

Hedvig hade feber och hostade, jag hade bara dragit på mig träningskläder innan jag gick hemifrån då jag såg ju allt annat än respektabel ut..! Det kostade 20kr inträde på julbasaren och jag hade inga kontanter på mig. Sur och trött(!!) sa jag bara till Axel att han skulle klä på sig ytterkläderna för vi skulle hem direkt! 

Stackarn gjorde som jag sa och gick sedan med tunga steg ut från frita samtidigt som han tittade på alla sina klasskamrater som hade med sig sina föräldrar och morföräldrar och skrattade och var glada medan dom gick in på basaren. Ute på skolgården började Axel att gråta men försökte dölja det. Då kände jag bara att näe vilken hemsk mamma jag är, nu får jag rycka upp mig! Så vi skyndade bort till Coop och handlade fika och tog ut pengar till inträdet där, tillbaka till skolan och basaren, parkerade Hedvigs vagn i kapprummet (där den stod i vägen för alla!) och en glad Axel, en hostig och febrig Hedvig och en mamma som fick behålla superdupervarma dunjackan på för att jag var halvnaken under gick sedan på basar i 1.5 timmar och hade riktigt roligt :) 

Axel hade gjort en julstjärna och den tejpade vi upp på dörren när vi kom hem.

Blev en temp på 38.9 grader på H när vi kom hem men hon har fått alvedon och åt glatt upp en hel pannkaka till kvällsmat iaf :)





Josefine

Vad är basar för något? Aldrig hört talas om! :)

Svar: Jaa du, jag fick googla på det för jag har ingen aning själv.. Men det är visst nåt namn (från persiska, turkiska och grekiskan) som betyder handel, marknad eller nåt liknande. Du får googla för jag vet inte hur jag ska förklara det? Kanske bara ett lite finare ord för "julfest på frita" ;)
Tessan

Anna

Kan inte riktigt med ord beskriva hur mycket det här inlägget berörde mig.. Så mycket känslor. Både Du och Axel som kämpar för att vara tappra inför varandra. Så starkt gjort att Du fixade att gå på basaren. Många tankar o varma kramar❤️

Svar: ❤️
Tessan

Anna

Kan inte riktigt med ord beskriva hur mycket det här inlägget berörde mig.. Så mycket känslor. Både Du och Axel som kämpar för att vara tappra inför varandra. Så starkt gjort att Du fixade att gå på basaren. Många tankar o varma kramar❤️

Svar: ❤️kärlek tillbaka till dig!❤️
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress