Fredag
Sen kl.9 imorse har det röjts här hemma. Rensat, kastat, sorterats, möblerats om, varit upp och ner till miljörummet fler ggr än jag kan räkna, varit till förrådet och lämnat och hämtat saker, satt upp nya tavlor, tvättat flera maskiner, dammat och dammsugat. Vi har hjälpts åt jag och min syster Madde, samtidigt som vi har underhållit 3 barn.

Man skulle kunna tro att det är fläckfritt och fint här hemma men det är faktiskt tvärtom. Stökigt överallt! För nu orkar vi inte mer! Men i alla (nästan) skåp och garderober, byråar m.m är det nu utrensat och fint! Jag är visst lite av samlare... Framförallt kartonger i alla de slag har vi insett idag. Allt från parfymförpackningar till skokartonger och större modeller. Men nu är allt sånt borta, eller jag sparade 3 stycken som jag nu har batterier och skruvar och lite annat löst i.

Madde är på Sing Thai och köper mat till oss, Macke kom nyss hem från jobbet. Nån gång under kvällen ska bara sängkläderna på igen men annars får det vara!

Kanske att jag smakar lite av mammas hemgjorda glögg också.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress