KUL....

Promenaden blev ju lyckad.. Innan vi ens tagit oss utanför promenaden (alltså södra promenaden, det finns en stadsdel som heter så) så kör jag över en massa blad på trottoaren som sen rätt snabbt visar sig vara från taggbuskar. Då har dom/nån alltså trimmat den fula jäkla taggbusken som ligger intill trottoaren och sen lämnat all skit liggandes bara.. Tar väl sen ca 3 minuter tills all luft är borta ur vänsterdäcket på vagnen, PUNKA!! Så Anna och jag sätter oss i en busskur för att invänta skjuts hem, tyvärr är skjutsen mitt inne i en FIFA-match så det dröjer ju då 20 min innan denne kan åka hemifrån.. Ringer Macke och han är påväg hem från jobbet, kommer vara i stan om ca 20 min. Jag börjar få panik då jag sitter och tänker att: jaha nu kommer jag vara fången i våran lägenhet!! För utan vagn tar jag mig ju ingenstans!!! Vardagar har Macke bilen till jobbet. Och jag som ska på babymassage på torsdag, hur ska det gå nu, hur ska jag ta mig dit??? Joolz vagnar säljs ju inte i Norrköping så för att få tag i ett nytt däck så måste jag få tag i en återförsäljare i Malmö och be dom skicka upp ett och hur lång tid tar det liksom? Kan man köpa bara ett eller säljs dom i par?? Onödig jäkla kostnad för det går väl på 10.000kr också......
Men så får vi den briljanta idén att en cykelverkstad kanske även kan laga punka på barnvagnsdäck (klart dom kan det! IQ??) så jag ringer till Sax & Sula på lindövägen, han säger att dom stänger kl.18 alltså om 7 minuter men han kan vara schysst och vänta på oss. Så vi promenerar på rätt fort för att ha punktering och är där 18:02. Han plockar av däcket och lagar det direkt på typ 4 minuter. Så 120kr senare så är däcket som nytt och på plats igen :) Fick dock huvudvärk nu när all oro och stress släppte.
DET ÄR INTE NYTTIGT ELLER BRA NÅNSTANS ATT GÅ PROMENADER..

Nu ska jag kolla upp vilket bolag som äger fastigheten och skälla ut dom för att dom lämnat en halv skog med taggbuskar på trottoaren! (Bråka inte med en som är mammaledig och inte har nåt å göra om dagarna!)

Sara

Babybiten som ligger vid ÖB lagar alla slags vagnar, om du får problem någon mer gång :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress