Mammas flicka
Ska det börja redan? Som ni kanske vet så brukar många bebisar bli mammiga under vissa perioder. Nu verkar det redan ha inträffat hos Hedvig 12 veckor gammal... 
Igårkväll när Macke tog henne så började hon gny direkt vilket sen på mindre än en minut hann utvecklas till gallskrik :( Jag tog över henne och då tystnade hon direkt. Vi testade nån kvart senare igen- samma sak, gallskrik tills jag fick tillbaks na. Ca en timme senare när hon var precis nymatad och nöjd så satt hon i mitt knä och jollrade glatt till både mig och Markus, så vi provade igen. Så fort hon kommit till Markus så tittade hon på mig sen på honom och så började underläppen darra och så kom gråten, tillbaks till mig igen och hon blev knäpptyst förutom några små snyftningar medans jag tröstade henne. Om jag ska vara helt ärligt så kändes det ändå rätt smickrande på nåt vis- i ca 5 minuter.. Ska jag vara den enda som kan hålla henne nu? Bye bye långduscharna om kvällen? Bye bye fixa naglarna? BYE BYE ENSAMTID??? 
Tror att Macke kände sig lite sårad också, blir ju som en distans mellan dom. Försökte säga att han inte skulle ta det personligt... Men det är ju rätt personligt. Ja alltså inte mot honom som person utan mot alla som inte är mig.. Ni fattar vad jag menar?!

Anna var här på lunchen idag, Hedvig var på gott humör och både skrattade och babblade på med henne (i min famn då) Så tog Anna över henne- samma sak där... blev ledsen direkt för att tystna direkt igen när hon kom över till mig. 
Jag som vill ta en långdusch ikväll och tvätta håret! Imorrn har jag tid hos kiropraktorn och min syster Ellinor ska passa henne under tiden. På lördag hade jag tänkt gå och fixa naglarna för det är 5 veckor sedan sist. På söndag ska jag på tjejkväll med middag och vin i Svärtinge.
Hoppas att det bara är en liten fas hon går igenom, typ 24-timmars fasen... Men är det inte lite väl tidigt att bli mammig redan nu??
Tackan

Hoppas det går över snabbt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress