Herrejösses!
Ibland alltså... Var precis nere till affären som ligger ca 50 meter från oss för att handla nåt att äta. Tog Hedvig i bilstolen på chassit då hon oftast är nöjdast när hon sitter upp litegrann. Var supersnabb igenom affären då jag visste precis vad jag skulle ha. Valde "gör det själv" kassan då den är snabbast. Hann inte ens komma till betalningen innan Hedvig har tröttnat och börjar gråta. Jag försöker med nappen, vaggar vagnen, avleda henne med min röst men inget hjälper! Jag blir mer och mer stressad då Hedvigs gråt eskalerar till skrik som snabbt går till gallskrik.. Och där står jag, stressad, varm och försöker snabba på betalningen medans hela affären kollar åt vårat håll! Det gör mig ännu mer varm och stressad att jag ser hur alla i affären ser hur varm och stressad jag är.. Jag måste se galen ut för andra när jag skakar vagnen häftigare och höjer min "glada" röst ännu mera samtidigt som svetten snart lackar i pannan på mig!! Tröjan jag hade på mig är på tok för liten så den åker upp gång på gång och visar flera centimeter av blekfeta magen (den satt bra när jag stod still vid spegeln och prova den innan vi gick) Nu är det ju så att barn känner direkt när vi är stressade, vilket i sin tur signalerar "fara" för dom och då är deras instinkt att skrika för att bli upplockade av mamma/pappa för överlevnad. Försök att styra över stresskänslan.. Omöjligt!!! 

Just det här scenariot har gjort att jag drar mig för att åka kommunalt nånstans! Idag är det 5:e gången av babymassagen. Den ska ju vara en avslappnad och harmonisk stund men istället går jag och grämer mig dagar innan. Har sjukanmält oss 2 av 4 ggr hittills och tänker inte bege mig av idag heller!! Nä det känns bara som en stress och press! Vi kan ha massage här hemma när/om vi känner för det, utan att behöva packa oss hemifrån och passa tider.. 
Therese

Min lilla grabb kom hem från Erlaskolan igår o sa att en Axel har börjat i skolan. Han säger att Axel är snäll och duktig på fotboll. De har spelat fotboll tillsammans. :-)

Tackan

Oh det är så jobbigt när det blir sådär, men man får försöka skita i omgivningen och liksom bara sätta sig ner och nej tyvärr ni kan inte stänga ännu jag måste bara sitta här en stund med mitt barn.

Ta bort så många måsten som bara går och bara gör det ni mår bra av. Så lätt det är att vs klok åt andra ;/)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress