Gulliga ni är!
Tack för era kommentarer om axel och skolan! Det värmer!!
Ja, första reaktionen från mig var ju att åka till skolan och skalpera ungkräket... Sen börjar man tänka- vad är det för barn som beter sig på det viset och använder ett sådant språk?? Hur mår han egentligen? Man undrar ju hur hans familjesituation ser ut..! Men ändå, hur som helst så är det ingen ursäkt för att göra så som han gjorde!

Vi kommer såklart skicka in klagomål om oxelbergsskolan till kommunen, så att det tas upp i nämnden. Det får bli skärpning för det går ju en väldans massa barn där och deras utbildning och erfarenheter ligger ju i skolans händer. Det är ju fler saker som gjort att vi tänkt byta skola tidigare, som tex att dom har ju ingen koll på barnen under rasterna. Man kan ju inte lämna en skock 6-åringar helt ensamma utan nån tillsyn! Vem vet vad dom kan få för sig (att sparkas tex) dom kan ju få för sig att bara vandra iväg.. Många ggr när jag kommit för att hämta axel så har han och flera andra varit ensamma ute. Man får leta en stund innan man hittar nån fröken/lärare för att tala om att nu tar jag med mig axel hem. Det har hänt att jag gett upp att hitta nån och bara tagit axel och gått hem. Inte en enda gång har dom hört av sig efter det. Förmodligen inte ens märkt att han är borta... 
Dom har tappat bort våra uppgifter många ggr och sedan kommit fram till oss och undrat när vi tänkt lämna in schema osv när vi redan lämnat det inte bara en gång utan två! När jag ringde och sjukskrev axel en dag så ringde en av fröknarna en timme senare och undrade var axel var. Hallå! Kan dom lära sig att kommunicera med varandra?! Det är en massa sådant som fått oss tveksamma sen första början.. Som sagt, det är så skönt att vi fick en plats på Erla! Känns som om man har hittat hem! Bara en sån sak som att dom har en check in & check ut disk :) 

Undrar om man får skriva såhär? Kan Oxelbergsskolan stämma mig nu?? Näe vars, men det här är iaf våra erfarenheter under de veckorna som Axel har gått där.
Cattis

Det låter riktigt illa Tessan, ni gör nog verkligen rätt som flyttar honom.
Värst tycker jag är att ingen har koll när de är ute.
Jag kan säga att när jag kommer och hämtar John ibland på Smedbyskolan så hälsar alla lärare som är ute och som man går förbi (ca 5-10 st) och ser jag inte John direkt så går jag till hans lärare eller fritidspedagog och de har stenkoll. Och då är han en på typ 300 elever...
De är ju fortfarande små barn när de är 6 år och kan precis som du skriver få för sig vad tusan som helst.
Lycka till på Erla, du får uppdatera oss om hur det går! Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress