D-dropparna
I två år ska man ge sin baby D-droppar, 5 droppar per dag. Jag brukar ge dom vid blöjbytet på morgonen när hon ligger på skötbordet. Men rätt ofta så glömmer jag att hämta tesked i köket innan så då brukar jag skjuta upp det tills nästa blöjbyte och då har jag ofta glömt den jäkla skeden igen... Sådär kan det hålla på ända till kvällen, ibland (ett fåtal ggr) har jag glömt det så hon blir utan den dagen.

Nu har jag löst det med ett glas med engångsskedar på hyllan ovanför skötbordet :) Så har jag alltid skedar till hands och så kastar jag bara den jag använt tillsammans med blöjan :) 
Rätt smart för att ha amningshjärna va?!! ;)


Marie P

Det där var hur smart som helst! Så ska jag också göra :D

Liv

Tack för tipset!! :)

Tackan

Smart jag glömmer dem känt!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress