Redan Söndag
Helgen gick fort! Fick lite sovmorgon imorse :) Macke tog Hedvig från 07:15 medans jag sov vidare till 09:30 ca. Sov riktigt skönt och det var verkligen välbehövligt!! Hade visst snarkat dom timmarna också, Macke var ju så snäll och spelade in det på telefon så att jag själv skulle få höra... Jättesnällt....

Ombyggnad pågår även idag. 
Vi har ju målat hall och köksgolv vitt för ca 1.5 år sedan. Det är fint men hemskt opraktiskt, för att inte tala om hur smutsigt det ser ut hela tiden! Det blir märken efter köksstolarna och häromdagen tappade jag osthyveln i golvet vilket lämnade ett stort märke då en rejäl färgbit lossnade :( I hallen har det blivit så slitet och smutsigt av förklarliga skäl. Det känns rätt så kallt med det vita golvet också.. 

Så nu lägger vi nytt golv :) jag ville ha ett som såg lite gammalt ut, som passar i en sekelskiftsvåning :) Så det blev ett laminatgolv från Ikea i träimitation med lite antik-känsla. Det är som små sprickor i vissa plank för att höja känslan av att det är ett äkta gammalt golv :) Igår blev halva köket lagt, det tar sin lilla tid då det är en massa vinklar och vrår och dörrposterna är som vågiga eller vad man ska säga. Nu idag fortsätts det med köket och jag hoppas att hallen hinner bli klar idag med! Det är byggdamm överallt så det lär ju behövas en riktig storstädning när det är klart! 
Jag tror det kommer bli jättefint! Visar bilder på färdigt resultat när det är klart sen.




Tackan

Kul med nytt , golv är bäst när skiten inte syns på dem.

Angelica

Här håller vi också på med renovering.
Hela undervåningen ska få nya tapeter. Vi fyndade på en rea så vi blev väldigt nöjda :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress