Minnet är bra men kort
Gick nyss och la mig och kom straxt därpå att jag inte gjort mina squats idag. Bara att kliva ur sängen igen och gå och ställa mig på tröskeln i vardagsrummet och köra 105 böj. Tillbaks till sängen igen på darrande ben. Får då ett meddelande av Lisa med påminnelse att jag måste byta ut riskornet i Axels glas mot en guldtia (Anna påminde mig för en timme sen men det lyckades jag glömma bort direkt). Så nu kan jag pusta ut- min lilla ris-kupp gick igenom :) 
Får se om det går att somna nu då medans låren bränner. Förresten kan man vabba när man går på mammapenning? Det kan man va? Tänkte eftersom att axel var hemma sjuk från skolan tre dagar förra veckan. 
Godnatt :)
Tackan

Ja jag blir också berörd av Ken Ring och hans levnadsöde, men också förvånad.
Inte förvånad att han klarar sig, han är en uppenbar överlevare, utan förvånad på omgivningens reaktioner.

Det är bra att människor berörs av andras historier, härligt när musik och låttexter går rakt in i hjärtat. Och jag kanske är en tråkmåns men skulle själv se mig som realist.

Jag tänker på alla de som lever liknande liv. De som föds in i en situation där valen handlar om att äta eller ätas. Jag tänker på alla tusentals barn där ute som inte bara berörs av Kens texter utan som faktiskt känner igen sig själva och sitt eget liv i dem. Det fyller mina ögon med tårar. Det berör mig !

Hoppas världen berörs av Kens texter så till den grad att vi faktiskt försöker förändra samhället också!



Angående vab så berätta gärna hur det funkade!

Tackan

Och just det skönt att du bara la en tia!!! En unge på lammets dagis berättade stolt att av tandfen fick man minsann en hundralapp ?!!?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress