Joolz
Fick en kommentar med önskan att få veta lite om vårat val av vagn :) 
För mig var det ingen tvekan vilken vagn jag ville ha! En av mina bästa vänner som fick barn (min Gudson *stolt*) i slutet av 2012 köpte sig en Joolz och jag blev kär i hennes direkt! Dom kraven jag hade var att den ska vara lättstyrd, att chassit passar till bilstolen (maxi Cosy, man får köpa till adaptrar) ergonomisk sittdel och att den är snygg. Snygg var väl inget krav men en önskan iaf :) Joolzen är det inte så jättemånga som har heller så den står ju ut lite i mängden, skinndetaljerna är ju bara så snygga också (passar perfekt ihop med Mackes nya bruna skinnhandskar konstaterade vi i helgen haha) Nu när vi har haft den ett tag så kan jag säga att hittills är jag absolut nöjd med den! Den är verkligen lätt att styra och lättmanövrerad överhuvudtaget. När man fått in snitsen på hur man fäller ihop chassit så går det på en sekund, den bli liten ihopfälld också vilket är ett måste då våran hiss är 1x1 meter typ :( Handtaget på den justerar man enkelt med en liten knapp så att man kan anpassa höjden på det beroende vem som kör den, kort eller lång :) ett litet minus är att förvaringen under vagnen är pytteliten fast det har inte gjort oss nånting då vi får plats med allt i skötväskan, så underfacket har vi bara regnskydd och myggnät i. 
Det bästa av allt... Här ska ni få ett tips värt 4000kr: vagnen kostar i Sverige ca 13000kr men jag hittade en utländsk sida och beställde därifrån och betalade i Euro, vagnen (sitt och liggdel, mugghållare, regnskydd och skötväska) kostade då inkl frakt 9000kr :) dessutom så fick vi hem den på 1-2 veckor bara! Beställer man hos vagnåterförsäljare i Sverige så brukar deras "väntetid" vara 6-8 veckor...! Sidan heter Kiddies24.com (kan tyvärr inte länka från mobilen) och vagnen skickas från Storbritannien nånstans tror det var. Man kan även köpa till adaptrar och åkpåsen därifrån för en billigare peng än här hemma :) Har hört att det ska finnas nåt slags nät eller påse om man vill ha ytterligare förvaring som passar att sätta på när man har sittdelen sen. På blocket ligger Joolz vagnarna på ca 7-9000kr begagnade (1-2 år gamla) så andrahandspriset på dom är rätt dyra. Vilket kap va?!!! :) Nu har det kommit ut en ny färg/utförande som är skitsnygg- ljusgrå och så är skinndetaljerna flätade. Det är tydligen Hanna Graaf som har tagit in Joolzvagnarna till Sverige.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress