Kärlek och stålull

Har ni läst boken? Jag läste den för några år sedan. Det är en sån berättelse som etsar sig fast i minnet för alltid! Kvinnan som skrivit boken (det är alltså berättelsen om hennes barndom) håller ikväll föreläsning och berättar hennes historia i Eneby som jag ska gå på. Den är gratis så har ni inget för er så åk dit vet ja..!! Kopierade texten från baksidan av hennes bok: Kärlek och stålull

“Min barndom var full av slag och psykisk misshandel. Jag var alltid rädd, varje dag, varje timme, varje minut och varje sekund. Rädd för min mamma, rädd för mina klasskamrater, rädd för han som utnyttjade oss, rädd för allt. Det fanns nästan ingen trygghet att finna i min barndom.
Jo, det fanns en plats där jag kunde känna mig trygg, även om det tog tid att våga vara trygg hos mina sommarföräldrar. Deras gård var en oas. Där fann jag en trygghet under de sommarveckor jag bodde
långt bort från mamma. Där fick jag provsmaka hur det kunde vara och hur det borde vara att få vara ett litet barn. Men det var bara de där sommarveckorna. En tid som liksom bara var till låns för snart skulle jag hem till min mamma igen, tillbaka till rädslan och utsattheten. Jag ville inte åka hem till när sommaren var slut, jag grät då jag tvingades att åka till mamma igen”

Sophia Pehrsson

Oh den boken är hemsk men ändå bra! Var och kollade på hennes föreläsning förra året och det var riktigt bra! Hon är en stark människa <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress