UL

Bebisen mår tiptop och allt med den såg superbra ut fick vi veta :) den krånglade lite när vi ville få profilbild men tillslut fick vi rätt coola bilder ändå :) haha den ligger ned ena handen bakom nacken och chillar på den här bilden :) Dock så har jag just nu nånting som heter Placenta Praevia som innebär att moderkakan ligger för exit (livmoderhalsen). Om den inte flyttar sig (vilket nog inte är troligt då den var totalt föreliggande just nu) så blir det planerat snitt ca 10 dagar före BF. Ca 3-6 av 1000 kvinnor som får så- typiskt.. Men jag känner mig rätt lugn just nu, det blir väl som det blir, ut kommer den iaf :) så blir ett extra UL i vecka 32 för att kolla. Det ändå jag är lite orolig för är hur det ska bli med jobbet och så, läste nu att det kan bli blödningar vid fysisk ansträngning som kan leda till komplikationer i andra halvan av graviditeten (har gått halvvägs nästa vecka) och att man då kan bli ordinerad sängliggande fram till förlossning.. Jag har ju just nu den ovanligaste av de 4 olika sorterna av Placenta Praevia. Alltså den som kallas totalt föreliggande (se bild) men nu ska vi vara positiva!! Bebisen mådde ju faktiskt hur bra som helst!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress