Skötbord

Låg vaken länge igår kväll och kunde inte somna! Lite jobbigt men det brukar också vara då jag kommer på dom bästa idéerna. Vi har ju tänkt att vi ska ha skötbord i vårat sovrum men med lite eftertanke kom vi på att det nog inte är så smart eftersom att det är meningen att Macke ska kunna sova om nätterna när han ska upp och jobba, man kommer ju behöva tända nån lampa och annat störande.. Så då kom jag på den briljanta idén att köpa ett vägghängt skötbord och sätta upp ovanför toalettstolen bredvid handfatet i badrummet :) Så nu har jag fått det godkänt av Anna som jobbar på Ståhls som vi hyr av och fick också veta att vi kan be fastighetsskötaren sätta upp det åt oss (då blir det ju gjort på bästa sätt) Så nu ska jag börja leta runt bland väggskötbord :) än så länge lutar det åt Trolls sim finns på babyproffsen för 1899kr

Lisa

På nätterna bytte jag blöja inne i sovrummet i mörkret. La ut sånt engångsskydd från libero i sängen. Hade alltid dörren ut från sovrummet lite på glänt och en liten lampa tänd ute i hallen för att se tillräckligt. Då behövde jag aldrig bära ut bebisen och tända en lampa vid skötbordet. Detta gjorde jag för att snabbt visa skillnad på natt och dag. De säger ju att små bebisar inte kan känna sånt i början men min bebis somnade alltid om direkt efter amning och ev blöjbyten så jag tror hon förstod. Och man vet ju själv hur mk man piggnar till om man vaknar och det är nåt som lyser på en.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress