H2O

Jag är ingen vattenperson jag. Med det menar jag att jag dricker typ aldrig vatten! Jag är sällan törstig utan brukar mest dricka för att det är gott (läsk, saft, juice) vatten dricker jag kanske maximalt 1-2 dl om dagen. Men sista dagarna har jag känt att jag börjar lägga på mig lite i vätska. Börjar bli lite svullen om fötterna och får märken på fingret efter min ring, så nu har jag beordrat mig själv att dricka minst 2 flaskor med vatten varje dag! Det verkar kanske konstigt men det är faktiskt så att ju mer vatten du får i dig desto mindre vatten binder kroppen :) Den här flaskan rymmer 70 cl vatten så det blir nästan 1,5 liter på två flaskor då. Jag startade igår och fick i mig mina två flaskor och idag än så länge så har jag druckit 1/2 flaska. Det lite negativa är att man får springa på toaletten ännu fler ggr än annars,, 1-2 ggr i timmen typ... Före kl.18 varje dag ska jag ha druckit upp min mängd, dricker man massor för sent så får man gå upp och kissa 1 gång i timmen på natten också och det kan ju vara skönt att slippa...!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress