Nedräkning

Nu är det nedräkning tills på torsdag då vi ska på ultraljud igen, bara 2 dagar kvar. Äntligen kommer vi få veta hur det blir, om det blir kejsarsnitt, vaginal eller anal förlossning haha. Skämt åsido men nu börjar slutet närma sig med stormsteg och jag vill gärna ha några veckor på mig att ställa mig in på hur det blir...! Spännande att se nu om moderkakan mot alla odds flyttat på sig. Sen har vi ju dilemmat också att bebisen ligger i säte vilket bara det är en anledning för kejsarsnitt, om man inte lyckas vända på henne vid ett vändningsförsök. Det här att jag öppnar mig så otroligt snabbt som jag gjorde med Axel och som är anledningen till att vi hade tid för igångsättning den här gången är det bara 4% som är med om sa överläkaren, att barnet ligger i säte är det bara 3% risk för läste jag häromdagen, att moderkakan är föreliggande är det också bara några få få % som utsätts för...! Tänk att jag lyckats pricka in alla dom "riskzonerna", jag borde kanske köpa en lott känner jag, jag menar hur många få procent vinner storvinsten egentligen- jag tillhör ju lågprocentarna! Håller på här hemma med dom sista förberedelserna innan vi blir en till i familjen. Men jag känner att jag får vänta med att packa BB-väskan för innehållet i den kommer ju variera en del beroende på om det blir kejsarsnitt (då blir man ju kvar några dagar längre) eller vaginal förlossning. Åh jag vill ha torsdag NU!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress