Godmorgon

Vi fick åka hem igår efter lunch och glada var vi för det! Så skönt att komma hem till sitt eget hem och säng!!
Än så länge så sköter Hedvig sig ypperligt :) Inatt har hon sovit hela natten förutom var tredje timme då jag väcker henne för att amma, efter maten somnar hon om igen :) Hon har sovit mellan oss i sängen i sitt babynest. Vi vågade inte riktigt ha henne liggandes utan nåt emellan oss ifall man skulle rulla på henne?! Men i nestet är hon ju skyddad som i en liten kokong :) Amningen har kommit igång riktigt bra tror jag, känns så iaf. Ska på kontroll med henne på BB imorrn och kolla vikt så vi märker ju då hur det gått. Födelsevikten var 3200, när vi åkte hem igår var den 2980 gram. En minskning på 220 gram men så länge dom inte gått ner 10% av sin födelsevikt så är det ok (alltså 320 gram i hennes fall) Det är dock inte världens skönaste att amma just nu då mina bröstvårtor är såriga så det gör djävulskt ont, men det är bara att bita ihop...!

Just nu är det bara jag som är vaken. Anna är också här förresten, hon sover inne i Axels rum. Hennes Sambo är i Göteborg över helgen så vi erbjöd henne en sängplats här inatt :) Hon hade med sig en massa presenter igår som hon har sytt själv, hon är asduktig! Mina två favoriter av det hon sytt är det finaste Hedvig äger nu!!! Ska visa i ett inlägg senare.

Nähä det verkar som man får göra frukost själv här om man vill ha nån ;)

Tackan

Men jag dör lite så söt hon är.

Sandra

Citrondroppar ska vara super bra att ha på bröstvårtorna när de är såriga :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress