Dramaqueen!

Det blev tillslut en liten kofta från Newbie-kollektionen men först efter mycket om och men.. Jag har ju verkligen blivit superkänslig!! Vet inte om det har med hormoner att göra eller om det handlar om det faktum att det börjar närma sig slutet och jag kanske är lite nervös? Eller om det har att göra med att jag börjar få ondare i ryggen, svårare att hitta sköna/behagliga sitt och liggställningar, lägga på mig vätska, har en unge som ligger på tvären och gjort så nu i 4 veckor... Bara ett konstaterande- inte att jag klagar eller så. Iaf dagen började bra, jag var superglad att Macke var hemma pga optikerbesök under dagen (tråkigt för honom att han har problem med synen men det gav ju oss en vardag ihop så jag är glad haha) ;) så vi begav oss mot stan för att slå ihjäl lite tid innan besöket. Gick till Kappahl direkt för att kolla på bebiskofta. Hittade denna direkt och höll upp framför Macke och frågade om hans åsikt, den fanns ju i blå/grön och gammelrosa också. Får till svar att ta den som är lättast att tvätta ihop med andra färger... Trodde verkligen först att han skojade??!! Jag visar sen prislappen och säger att den är ju rätt så dyr (179kr för det lilla stycket) varpå M lite slött bara svarar: jaja känner du att du har råd med det så...
Då hänger jag tillbaka tröjan, säger att vi går härifrån och börjar gå mot utgången. När M då frågar vad jag gör- varför jag inte köper den så börjar jag att gråta (!!!) :O så jag går vidare genom stan gråtandes med Macke nån meter bakom som får ta emot allas onda blickar från folk som undrar vad han är för ett monster och vad han gjort en stackars höggravid kvinna som mig för nåt ont...! Jag sätter mig sen på en bänk och vägrar gå en meter till och tycker att han kan gå hem och lämna mig ifred! Hur kan han vara så okänslig att han inte bryr sig vilken vi väljer (förutom i tvättsyfte då rå) och hur kan han bara säga och ta för givet att jag ska betala den (jag kan absolut betala men sådäääär säger man väl inte). Såhär hade jag inte reagerat i vanliga fall (tror jag inte iaf) nu senare tycker jag ju själv att jag var superlarvig medans jag där och då tyckte att det var KATASTROF! Tillslut efter att jag suttit på bänken och M stått kvar bredvid i en kvart eller så, så går vi till Le Croissant och äter lunch. Sen vidare till Åhléns, Polarn & Pyret, Lindex, H&M för att hitta en kofta men dom låg på i stort sätt samma pris men var långt ifrån lika fina så det slutar med att vi går tillbaks till Kappahl och köper den första lilla koftan jag föreslog tidigare och Macke får betala :) Och så levde dom lyckliga i alla sina dagar!

Tackan

Helt normalt beteende.... Jag tror de som såg dug tänkte oj oj stackars kille med en sån galen "fru" hi hi...
Snart är hon här

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress