Tänk vad allt kan lösa sig av sig själv
Vet ni vad, när jag kom till jobbet imorse så får jag veta att pga miss från chefens sida så är min jobbhelg och 2 dagar i nästa vecka uppsatta på en annan tjej på jobbet (hon tar över min schema rad nästa helg då jag går över till en annan schemarad) Så jag står alltså utanför schemat i en vecka då. Det var iaf en miss av henne och när jag ringer henne och påpekar felet så ber hon såklart om ursäkt och lovar att ändra och prata med tjejen som nu är inställd på att jobba dom här dagarna så jag får tillbaka mina. Men jag kände att- äsch jag vill ju vara ledig, så det slutade med att jag får betald semester istället i en vecka framåt :) Ska ju jobba 2 dygn nästa helg ändå så det kan vara skönt att vila upp sig lite innan jag hoppar på den helgen och min nya 100% rad. Jag har rätt mycket semester-timmar i potten så jag kan med gott samvete ta från dom, kommer förmodligen gå på havandeskap i sommar också innan beräknad förlossning. Missar lite pengar i helgen då jag inte får ersättning för OB men jag jobbar ändå 150-160 timmar i februari utöver dom här 50 timmarna jag tar i semester.. Det hade alltså blivit över 200 timmar om jag hade jobbat alla pass och det är ju det jag känt- att jag tagit på mig lite för mycket i februari. Såååå nu släppte en ganska tung börda från mina axlar då jag vet att jag jobbar tills imorgon kl 09 för att sen vara ledig 8 dagar framåt :)
Tackan

Härligt !

Moa

Härligt å va ledig ibland. :)
Speciellt nu när man är trött, eller hur?

Svar: jo vars! Tog en tupplur mellan 12-17 igår haha
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress