Less onyttigt

Förresten har jag börjat ändra lite vanor sista veckan (2 veckor ca) jag har börjat äta lite mer GI, dragit bort nästan alla kolhydrater (bröd, pasta, potatis,ris) bytt ut chips och godis mot nån enstaka (ok ikväll 4 bitar) bit 70 procentig mörk choklad. Försöker äta var 3:e timme för att hålla blodsockret på jämn nivå. Smoothie är perfekt som mellanmål!! Jag gör min på Mild lättyoghurt, banan och frusna hallon (ibland frusen mango). Beställde hem lite mindre onyttigt snacks på en sida häromdan: friterade chips i olika smaker och former, jag tog broccoli, rödbeta och ananas. Vanliga chips innehåller 44% fett medan dom här innehåller endast 2%, stor skillnad! Så det kan man ju unna sig ibland med gott samvete :) jag återkommer med betyg på dom senare när jag fått hem dom och smakat :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress