Laddat batterierna
Igår hade vi middag och vinkväll hos Lisa. Lisa, jag och Sandra :) Vi åt en massa gott, drack vin och lyssnade på musik. 
Att tillaga färska musslor var ett av dom mest stressande moment jag varit med om tror jag! Både Sandra och jag tyckte OERHÖRT synd om dom små krakarna (blåmusslorna) 

I inflyttningspresent fick Lisa en tallrikshylla av oss som vi vet att hon velat ha och letat efter, hon blev tokglad!!!

På väg hem fastna Sandras sko och strumpa i portdörren och trötta småbarnsföräldrar som vi är (lättroade också kanske) så gapskrattade vi i flera minuter! Man har inte roligare än vad man gör det ;) 
Mycket lyckad kväll 







Josephine

Hej!
Jag har läst din blogg i ett halvår nu ungefär och en tanke slår mig nu...

I nästan alla dina senaste inlägg de senaste veckorna så har du skrivit att du druckit alkohol. Tänker på det varje gång jag går in på din blogg. Jag är själv småbarnsförälder (son på 4 månader) så jag förstår VERKLIGEN hur gött det är med lite alkohol då och då nu när det är tillåtet igen efter graviditeten.

Men det jag menar är att du kanske inte ska skriva ut det varje gång? Det ser inte så bra ut..
Förlåt jag menar verkligen inget dumt!!! Hoppas inte du tar det här på fel sätt för jag tycker verkligen om dig och din blogg. Jag som utomstående och okänd för dig reagerar och då undrar jag vad andra tänker. Därför tycker jag att det är bättre att jag skriver någonting nu innan du kanske får en massa otrevliga kommentarer som kan såra dig.

Känner mig skit taskig som skriver det här till dig men jag kan inte låta bli. Kommenterar aldrig bloggar! Hoppas hoppas hoppas att du inte tar det är fel!! Klart du ska dricka och ha kul, men du kanske inte borde skriva det i varje inlägg?

Kolla själv dina senaste inlägg med kritiska ögon så tror jag nog du förstår vad jag menar.

Ha en jätte bra helg och god jul!!
Mvh Josephine

Svar: Hej! Först och främst tack för din kommentar :) Du har kanske rätt i att det ser lite illa ut. Men jag måste också säga att det ser isf värre ut än vad det är tror jag (ifall du på riktigt är orolig) de ggr jag druckit vin med vänner är inte Hedvig med mig utan hon är hemma med sin pappa och jag har pumpat ut bröstmjölk innan inför dom tillfällena. De kaffedrinkar jag har tagit hemma innehåller inte mer än nån cl alkohol då jag inte gillar stark spritsmak utan bara vill ha en liten "hint" eller vad man ska säga :) Jag har inte varit onykter en enda gång sedan Hedvig föddes (inte druckit under graviditeten heller såklart) jag har för stort kontrollbehov fortfarande och skulle aldrig komma hem onykter för att sedan hantera en liten bebis! Men som sagt det ser nog värre ut än vad det är och det är nåt jag ska tänka på i mina framtida inlägg :) Och nej jag tar inte illa upp :) Kram
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress