Godmorron
Igår hängde sig min mobil vid 10-tiden på morgonen. Det gick inte att komma in i den överhuvudtaget, det var som om skärmen inte kände av touch längre! 
Jösses vad handikappad man känner sig utan telefon!!
Jag kunde ju inte stänga av den och starta om heller då knappen längst upp har slutat fungera...

Gick och hämtade Axel och en Dimitri (världens gulligaste 6-åring för övrigt!) på frita och släpade med dom till Coop för att hämta min nya mobil som kommit dit. Men jag hade inget kolli-nr då det hade skickats i ett sms och det var som sagt omöjligt att ta sig in i telefon.. Expediten på Coop tyckte att jag skulle ringa posten eller Tre och be om Kolli-nr. Lättare sagt än gjort då jag inte har nån mobil.. Fick låna Coops telefon och ringde både posten och Tre innan jag efter rätt lång telefonkö (10min) fick jag tag i det jag behövde (pojkarna var rätt rastlösa vid det laget) och kunde äntligen lösa ut nya mobilen. Hem och försöka få igång den med alla aktiveringskoder, iCloud och fan och hans moster...! Sen måste man ringa ett nr och knappa in nån kod innan man får igång telefon och abonnemanget. Tror ni jag blev glad för att Macke hade glömt sin jobbtelefon (händer aldrig!! Max 1 gång per år typ) hemma, så fick ringa från den och fixa det sista. Så nu har jag fungerande telefon igen :) Det jobbiga är ju bara att man är så fruktansvärt rädd om sin nya telefon!!! Dammar av varje yta med handen innan jag lägger ifrån mig mobilen nånstans! Man vet ju aldrig om det ligger nån vass liten kaksmula nånstans som kan repa min nya fina guldmobil... Får gå till stan och köpa sånt där skydd i skinn som påminner lite om en Filofax ungefär (fast jag tycker inte det är så snyggt men men...) 
Nu hoppas jag att den här håller längre än den förra!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress