Shopping
Tänkte jag skulle visa vad vi införskaffade igår :)
 
En Bilbarnstol från märket Maxi Cosy Modell Pebble med insats :) Den passar även till vårat vagnchassi så det är bara att klicka dit den på vagnen de gånger man inte vill/orkar bära på stolen, tex när man ska in i affären och handla osv. Det gäller att göra det lätt för sig haha. Vi har dessutom isofix fästen som det heter i bilen så där monterar man insatsen och så är det bara att klicka i och ur barnstolen där med :)
 
 
Sen så skickade vi efter ett barnvagnsdraperi :) Som man hänger för öppning i barnvagnen för att skydda mot direkt sol och vind m.m. När jag kollat och googlat på nätet så har jag bara hittat sidor som säljer draperier med mönstret Moln på... Är själv lite trött på det där Moln-mönstret som alla verkar ha men det är ju en smaksak.. Men fick iaf tipset av en kompis att gå in på en sida som heter Kurtis där det finns lite andra designer. Jag tyckte den beige/vita med nåt träd på var jättefin och passar dessutom till våran vagn (passar alla färger) så den fick det bli :)
 
 
Sen så beställde vi Nappflaskor (nu ska ju jag amma men det kommer väl behövas förr eller senare dessutom kanske jag pumpar ur ibland om jag ska ta ett glas vin eller två) Jag har kollat runt lite med kompisar som är nyblivna mammor, pratat med Marre som är chef på babyproffsen och läst lite på nätet och det självklara märket blev : Dr Brown, det är en nappflaska designad för Anti-kolik och den är ledande på marknaden. Den är rätt dyr 100-150 kr på Apoteket (inte alla apotek som har den) men jag hittade den som 3-pack på Lekmer och endast till priset av 199 kr (jag borde bli sponsrad så mycket reklam som jag gör för vissa sidor haha)
 
 
 
 
Och så sist men inte minst så beställde jag overallen som jag skrev om häromdagen :) Den är från märket Mini Rodini och jag bara dog när jag såg den!! Köpte i storlek 62 så den kommer att passa fint i höst sen tänkte vi :) Passar både kille och tjej :) Den finns på Babyshop som just nu har 20 % på hela sortimentet (fram tills söndag) med rabattkoden: BABY7. Originalpris 599kr men med rabatten så kostade den ist 479kr :) Mini Rodini har så fina kläder och jag kommer shoppa mer från det märket senare! Fast då genom en sida som heter Oii som jag köpt kläder från förut :)
 
 
Nu ska Axel och jag bege oss mot Folkets Park och Axels Nöjesfält för lite karusell-åkning :)
 
(jag har länkat till sidorna där jag shoppat ifrån så det är bara att trycka på namnet som jag strykit under)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress