Har jag sagt att jag har världens bästa hyresvärd?!!!

Anna var här på lunch och vi började prata om våran soffa. Soffan är bara lite mer än 2 år gammal och i superfint skick! Den är väääldigt stor dock (större än man kan tro på bilder) och därav också svår att möblera... Nu har jag under en tid gått och grämt mig över hela soffsituationen. Den står nämligen på så vis att den tränger in ena dörren så att den inte går att stänga. Och vi har pratat om det flera ggr Macke och jag att det skulle vara skönt att kunna stänga mellan sov och vardagsrum när tex Axel vill se på Barnkanalen kl.06 en lördagmorgon..! Nu har vi varit ännu mer angelägna när vi vet att det kommer en bebis om några månader och att det skulle vara bra om Macke får sova ostört när jag sitter med en gapig bebis i soffan om nätterna (ja vi har förutsatt att den blir skrikig haha) Så vi har funderat på en ny soffa i modell mindre just för dörrarnas skull, men kollar man på blocket så är andrahands-värdet på soffor bedrövligt lågt! Den här var dessutom rätt dyr så det känns ju inte så kul att sälja den för nån liten slant och sen behöva lägga till flera tusen för en ny mindre soffa.. Men då började Anna och jag spåna och mäta och rita lite och en kvart senare hade vi möblerat om totalt och "outside the box" som vi så nöjt kallade det ;) Och det blev superbra!! Som ett helt nytt rum, mycket bättre än tidigare! Dörrarna går nu att stänga och det står inte heller längre en stor soffa och täpper till hela fina fönsterspråket (språket?) tyvärr har jag ingen förebild på hur soffan stod men den stod inkörd mot väggen med fönstret bakom om ni kan föreställa er. Jo förresten ni ser ju hur den stod på bilden jag tog av anna medans hon skissade lite. Oj oj oj vad Macke kommer bli glad när han kommer hem!!! Anna I LOVE YOU!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress