BM-Besöket



Allt såg bra ut hos Barnmorskan :)
Blodtryck: 110/70
Hb: 128
Blodsocker: 5.1
Sf mått: 27 cm (lite i övre kant men fortfarande normalt)
Vikt: 73,3 (64 innan graviditet) så +9,3 kg
Vecka: 25+0
Bebis puls: 148 (hade hicka när vi lyssnade) :)
Barnmorskan tyckte att jag hade snygg mage och sa att man kan tillomed se formen på livmodern utifrån så inget hull eller fett över :)
Så med andra ord är det väl på arslet och låren (förutom bebis vikt osv) som jag lagt på mig.
Tisdag nästa vecka ska vi på första gången av 3 till föräldragrupp.
Första gången är det förlossningsläkare/personal som håller i det, andra gången är det personal från BB som håller i det och tredje och sista gången är det Psykolog från förlossningen som håller i det och pratar relationer och omställningar vid och efter förlossning m.m. Låter riktigt bra tycker jag!! Det är tydligen ett nytt upplägg dom startat med sen bara nån månad tillbaks. Den föräldragruppen jag gick på när jag väntade Axel tyckte jag var rätt larvig, då hölls den av nån gammal tråkig barnmorska och den gav oss verkligen ingenting...!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress