Oct. 19, 2012

Städkväll har jag haft här hemma nu. Började med badrummet som tog 2 timmar, men nu gjorde jag det riktigt grundligt annars brukar det inte ta så lång tid. Jag plockade ut ALLT i badrummet först, svabbade sedan väggar, golv, toastol, handfat, skåp, tvättmaskin, torktumlare och sköljde sedan av hela rummet med duschslangen. Efter det kommer det jobbigaste: torka av allt som ska lyftas in igen, sortera bort sånt jag inte använder och saker som bäst före datumet gått ut på... Tvättade badrumsmattorna och hängde in nya handdukssetet jag köpte i veckan :) Så nu kan man äta från badrumsgolvet om man skulle vilja det ;) efter badrummet var det kökets tur. Torka rent i mikron, plocka ut alla kylskåpshyllor och diska dom, torka av kaffebryggare och kaffemaskin, svabba bordsunderläggen och rensa ur lite i köksskåpen. Imorgon ska jag ta itu med hallen och rensa bort sommarskor och höstjackor och gå med till förrådet. Sen blir det den vanliga städningen runt om i lägenheten med dammsugning, dammning, skurning- men sånt gör jag ganska ofta så det kommer nog gå fort. Får jobbarkompisar på besök imorgon kväll så det är därför jag fick städrycket ikväll tror jag.. Köpte ett nytt lite exklusivare doftljus idag och en bukett liljor och sånt brukar också göra att jag får städlust :) tidigare idag var Axel och jag med Frida och Gottfrid på biopremiären av Hotell Transylvania och en liten sväng på stan :) nu tänker jag bara slappa resten av kvällen i soffan och samla energi för morgondagen! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress