Hmm Pulver-diet..
Såg ni på PLUS på svt ikväll? Dom tog iallafall upp pulver-dieter i kvällens avsnitt. En test-person fick prova på att bara äta pulver-shakes under 10 dagar, i det här fallet Nutrilett. Ja och så var det självklart en läkare med och observerade och kritiserade den här metoden.

Killen gick iaf ner 4 kg på 10 dagar och blodsockret sjönk en aning också. Men det konstaterades också att stressnivån ökar i kroppen och att det bara tar ett par dagar innan kroppen reagerar som om den gått in i svält, och det har den ju iofs. Fast inte enligt tillverkarna och förespråkarna för pulver-shakes som hävdar att kroppen får i sig allt den behöver.. Fast det håller jag nog inte med om, för man mår ju ganska (läs väldigt) dåligt under perioden!

Men.. Läkaren hade inga särskilt bra argument för att man inte skulle använda sig av den här metoden, bara hans egna personliga åsikt, alltså inget medicinskt. Han menade att man kan ändra sin kost och motion ist för att 4 kg är ju långt ifrån den här testpersonens målvikt. Men jag som bara har några kilo att tappa då, då borde det ju vara nåt för mig som faktiskt har stor chans att nå min målvikt på bara 2 veckor.

Fast jag skulle aldrig klara 2 veckor!! Dessutom är det ju inte så bra att ställa in kroppen på svält då den kommer suga åt sig så mycket fett den bara kan efter avslutad diet.

Jaa vad ska jag göra? Köra på Pulver eller inte? Hmm ska fundera några dagar till på det här.
Tackan

Har en liten "anonym" blogg och jag byter ut 2 måltider per dag mot pulver går ner 1-3 kg i veckan :-)

Och har blivit rekomenderad av läkare. Alltså det handlar ju om totalt kcal intag plu soch minus liksom :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress