Det blev 850 meters simning idag, vi bruka...

Det blev 850 meters simning idag, vi brukar simma 1000 meter men idag hade vi tid att passa så för att hinna lite bastu med hårinpackning så fick vi ge oss lite tidigare. Det är sån skum känsla i kroppen när man kommer upp ur bassängen, som om man skulle ha en dräkt på sig med vikter på 100 kg typ, sjukt tungt! Skönt att man har rört lite på sig iaf :) idag kom en räkning på 10,890 kr, så det blir ca 11,000 kr mer den här månaden utöver alla andra räkningar på hyra, el, bensin, telefon m.m så ca 25,000 kr ca sammanlagt den här månaden.. Och då måste vi ändå spara till London, vi ska ha 5000kr var till shopping minst har jag bestämt och sen ska vi ha pengar till mat, tunnelbanekort, taxiresor, inträden till olika ställen osv så det är bara att jobba på typ.. Vi kommer ju gå upp i hyreskostnad när vi flyttar dessutom. Vinna på lotteri skulle passa jäkligt bra just nu! Fast då måste man väl också spela på lotto, haha. Dags för sängen straxt, läser just nu en bok som heter "Mera självkänsla" man får några tankeställare faktiskt och den är riktigt bra! Självkänsla är nåt man aldrig kan få för mycket av! Tänk att älska sig själv och sina brister och fel helt o hållet. Civilcurage är nåt jag behöver lite mera av, har märkt i en del sammanhang att jag inte säger ifrån för att jag inte har civilcurage nog. Inga allvarliga saker utan smågrejer när man kanske låter sig utnyttjas lite eller inte vågar stå upp för sig själv o sitt värde, när man lönediskuterar tex. Eller att man tycker att mycket är pinsamt, det har ju med självkänslan att göra. Ett exempel är tex när man ska med buss eller spårvagn, jag är sån som aldrig skulle våga springa för att hinna med bussen. Tänk om man inte skulle hinna och bussen åker ifrån en i sista sekund och alla ser det- nä då skulle jag skämmas ihjäl och tro att alla skrattade åt det! Skulle heller aldrig våga gå o se en biofilmer själv, då ser man ju ensammast ut i världen får jag för mig. Larvigt egentligen men så är det. Har läst lite i boken om en övning som man ska göra och jag tänkte börja imorgon, kan berätta senare vad den går ut på och hur det går. Nu får det vara färdigskrivet för idag, Mia Törnbloms bok väntar på mig. Sov gott!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress