Funderar....
...På om det här kanske skulle bli en tillfällig bantningsblogg?! Efter att ha kollat på min statistik över läsare och sett att det är ju knappt nån som läser här, så kanske jag vågar ha bloggen som en tillfällig b-blogg. ¨Låter kanske lite konstigt för alla vill väl ha många läsare men för tillfället så passar det mig ypperligt att inte så många kommer läsa det här. Varför skriver hon om det här överhuvudtaget kanske många frågar sig då?  Ja, har inte riktigt svaret på den frågan, känns kanske som om jag är tvungen att fullfölja den här viktnedgången om jag har det svart på vitt här...

Och nej, jag är inte störd i huvudet- jag vet att jag inte är överviktig på nåt sätt. Jag har en sund självbild och jag står inte vid spegeln och ser mig själv som mycket större än vad jag är..
Men jag känner däremot att kläderna snart inte passar längre, jag känner av dom 5 kg som jag faktiskt gått upp på ca 3 månader. 5 kg på ett kvartal betyder 20 kg på ett år :0

Lika bra att ta tag i det här innan det blir övervikt tänker jag.

Tyvärr har jag ju jordens sämsta självdisciplin och jag tröttnar snabbt om jag inte ser resultat omedelbart! Tänkte starta med Allevo kickstart metoden där man bara får inta 500-600 kalorier per dag. Har kört den metoden tidigare när jag skulle minska i vikt efter min graviditet med Axel och det funkade ganska bra. Minns dock att jag hade ont i huvudet och var orkeslös, jag bokstavligen drömde om chokladöverdragna skumbananer om nätterna!

Lisa min älskade vän åker iväg på semester imorgon och kommer vara borta i en vecka så det känns som ett perfekt tillfälle att starta med det här när min "partner in crime" inte är hemma ;)

Det värsta är att jag ska jobba hela helgen vilket kommer att innebära ganska fysiskt krävande arbete, många lyft osv, men jag tänker försöka iaf!

Just det, Anna, Jag och Lisa började i en dansgrupp på Danscenter idag. Feminin vibes heter klassen och är lite som street dance med en feminin touch eller vad man ska kalla det. Var riktigt roligt men jobbigt och svårt! Man är ju inte lika smidig i kroppen som förr om man säger så! Stretchingen innan var nästan olidlig och jag kommer garanterat vakna med träningsvärk imorgon!

Imorgon ska jag jobba eftermiddag hos Amanda, tänkte hinna upp på stan innan och köpa ett paket Allevo. Tropical är min favoritsmak om jag minns rätt.

Puss okram alla Tjocka o smala där ute =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress