Sover inte Clyde, sover ingen!

Man skulle kunna tro att en småbarnsmamma går omkring trött på dagarna för att hennes barn håller henne vaken på nätterna..Så är inte fallet, iaf inte inatt. Boven i dramat stavas till CLYDE!!
Duktig som jag är så gick jag och la mig vid midnatt för att få 7 timmars sömn. Strax efter börjar Clyde smaska högljutt på sitt grisöra som han fått tidigare på kvällen. Efter ca en timma går jag upp och tar det ifrån honom- vilket resulterar i att han sitter bredvid sängen och piper. Efter en bra stund ger jag upp & ger tillbaka örat. Smaskandet fortsätter...
När han sedan en stund senare går ut i köket för att dricka vatten är jag snabbt uppe ur sängen och stänger dörren till vårat sovrum. Det går nån minut tills han sitter & krafsar på sovrumsdörren men jag väljer att ignorera. Krafsandet fortsätter och övergår sedan till grymtande för att sedan eskalera till skällningar - (sitter alltså och skäller som en galning) Så jag har inget annat val är att släppa in honom igen innan han väcker Axel och resten av hyergästerna i det här huset!

Väl inne i sovrummet igen så börjar han tassa omkring på jakt efter sitt öra och passar då också på att trampa omkring på IKEA-plastpåsar och andra prasslande, störande saker. Ligger och funderar om jag ska gå upp och ta en insomningstablett- vilket är väldigt onödigt med tanke på att jag ska gå upp om ca 4 timmar (klockan är nu runt 3) så jag bestämmer mig för att låta bli.

Ger till slut upp & lämnar tillbaka det kladdiga, sladdriga örat till Clyde som genast gosar ner sig i hundsängen, och fortsätter sitt smaskande med stor förtjusning!!!!
TACK Clyde för mina 3 timmars sömn inatt...! Remember this Clyde: what goes around comes around!!!

Har god lust att gå och störa honom där han nu ligger på mina mockastövlar i hallen och sover gott...!
(samma stövlar som N råkde spilla bearnaisesås över igår kväll :(


 Fy skäms på dig Bajden!

Veronica

Det godiset hon fick i går, 5 bitar, såg vi som "fredagsfika".

Jobbigt att han hund...

Ett grisöra förresten, sånna tar väl slut på 3 minuter?

Madde

Hahahahhaahaaaaa(slut på tre minuter) Jag ser framför mig hur Athos slukar det där örat. Tessan: Du får helt enkelt skaffa ett mindre öra till Bajden kanske ett råttöra.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress